021-85530

راهنمای انتخاب گیت
خانه » اخبار و مقالات » مقالات » بررسی تفاوت گیت های کنترل تردد (نکات مهم در انتخاب گیت ورودی)

بررسی تفاوت گیت های کنترل تردد (نکات مهم در انتخاب گیت ورودی)

منتشر شده در
بدون دیدگاه

گیت‌های کنترل تردد همانطور که از نام‌شان پیداست، جهت کنترل رفت‌و‌آمد افراد در اماکن پرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرند و با توجه به ساختاری که دارند، در دسته تجهیزات مکانیکی-الکترونیکی جای گرفته‌اند. در زمینه باید بدانید که گیت‌های کنترل تردد خود انواع مختلفی دارند که وجود تفاوت‌های اساسی میان آن‌ها باعث شده تا هرکدام برای کاربرد در محیطی خاص مناسب باشند. از همین جهت اگر شما هم قصد خرید گیت اکسس کنترل را دارید، بهتر است پیش از هر چیز دیگری با تفاوت‌های این تجهیزات آشنا شده و سپس با توجه به راهنمای ذکر شده در انتها، بهترین مورد ممکن را انتخاب کنید.

کاربردهای اصلی گیت ورود و خروج

کاربرد اصلی گیت نفر رو یا سایر انواع گیت کنترل تردد، نظم‌دهی به ترافیک موجود در محیط موردنظر و یا کنترل ورود و خروج افراد در برخی مکان‌های حساس مانند آزمایشگاه، شرکت‌ها، فرودگاه‌ها و.. می‌باشد که همین موضوع شناخت این تجهیزات و نحوه کارشان را به امری مهم و ضروری تبدیل کرده‌است. به‌طور کلی از پرکاربردترین گیت‌های کنترل تردد می‌توان به گیت‌های اهرمی، شیشه‌ای، لولایی، پروانه‌ای، تمام قد، نفر رو و.. اشاره کرد.

انواع گیت‌های کنترل تردد | مقایسه و بررسی تفاوت ها

پیش از مقایسه انواع گیت کنترل تردد باید به شما بگوئیم که تفاوت‌های میان این تجهیزات در چند مورد اصلی شامل امنیت، سرعت تردد، نحوه عملکرد، جنس بدنه، محل کاربرد، قیمت و اعتبارسنجی موردنظر است که در ادامه تمامی این تفاوت‌ها به‌طور کامل برای‌تان شرح داده خواهد شد.

. بررسی تفاوت‌ها از نظر امنیت

همه ما می‌دانیم که تقریبا تمام گیت‌ها کاربردی امنیتی دارند، اما بدون‌شک تفاوت در میزان امنیت آن‌ها از مواردیست که باید به آن توجه شود. معمولا در سازمان‌هایی که امنیت حرف اول را می‌زند باید از گیتی با بالاترین میزان امنیت استفاده شود که در این مورد گیت “تمام قد” بهترین انتخاب ممکن خواهد بود، زیرا در این مدل امکان تردد افراد از بالا یا پایین گیت وجود ندارد. این درحالیست که در گیت اهرمی، شیشه ای و کشویی افراد ممکن است با پریدن بتوانند از بالای گیت رد شوند. البته در انواع شیشه‌ای با شیشه بلند این ریسک کمتر است اما اگر امنیت محیط اولویت دارد باید انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید.

گیت کنترل تردد

. بررسی تفاوت‌ها از نظر سرعت

سرعت عملکرد گیت‌ها بایکدیگر متفاوت است که این موضوع تا حد زیادی به نحوه عملکرد و تجهیزات به کار رفته در گیت بستگی دارد. به‌عنوان نمونه گیت میله ای در هر بار استفاده تنها به یک نفر اجازه عبور داده و سرعت کمی دارد اما توجه کنید که سرعت همیشه معیار خوبی برای مقایسه نیست. زیرا این فاکتور به کاربری گیت هم بستگی دارد. برای مثال در محل شلوغی مانند مترو گیت باید سرعت بالایی داشته باشد که معمولا در این شرایط بهترین انتخاب ممکن گیت کنترل تردد شیشه‌ای خواهد بود اما در مراکز به شدت امنیتی سرعت چندان مهم نیست و به همین دلیل گیت‌ نفر رو و انواع تمام قد در عین سرعت کم به علت امنیت بیشتری که دارند مناسب‌تر هستند.

در مجموع از نظر سرعت باید گفت که گیت‌های مترویی، شیشه‌ای و لولایی دارای سرعت بالا، گیت‌های اهرمی دارای سرعت متوسط و گیت‌های تمام قد نیز دارای سرعت عبور پایین هستند.

. بررسی از نظر نحوه عملکرد

گیت کنترل ورود و خروج معمولا به صورت کشویی، تاشو و یا گردان عمل می‌کند که در تمامی موارد موتور گیت نیروی محرکه لازم برای این کار را فراهم می‌کند. در انواع گیت کشویی باله‌ها یا همان درب‌ها با حرکت روی ریل باز‌ و بسته شده و در انواع شیشه‌ای حرکت درب‌ها به کمک موتور و به صورت خطی حرکت می‌کنند.

در مقابل گیت‌های سوئینگ یا لولایی قرار دارند که باز شدن درب در آن‌ها به سمت جلو می‌باشد؛ از همین جهت این نوع گیت به فضای بیشتری برای نصب و عبور افراد نیاز خواهد داشت. گیت نفر رو یا تمام قد نیز معمولا از چند باله تشکیل شده که تنها در یک جهت چرخش کرده و در هر بار استفاده تنها به یک نفر اجازه ورود می‌دهد.

میان انواع گیت کنترل ورود و خروج گیت‌های تردد معلولین که از نوع لولایی هستند عملکرد جالبی دارند. در این مدل باز شدن قفل گیت پس از تایید هویت شخص و به کمک سیگنال انجام شده و در ادامه با امکان چرخش ۱۲۰ درجه اجازه عبور می‌دهد. همچنین بهتر است بدانید که گیت مترویی در کنار ویژگی‌های خاصش امکان نصب سنسورهای متفاوتی اعم از سنسورهای شمارشگر افراد، تشخیص حرکت و.. را نیز دارد که با توجه به نوع سازمان به راحتی می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد.

. بررسی از نظر تجهیزات و جنس بدنه

این فاکتور گیت‌ها را از نظر زیبایی، استحکام و مقاومتی که دارند دسته‌بندی می‌کند. به‌طور کلی اکثر این تجهیزات بدنه‌ای از جنس استیل دارند تا دوام و ماندگاری‌شان در طول زمان بالا باشد. مانع‌ها و بخش‌های کنترلی دیگر مانند شیشه‌ها در گیت کنترل تردد شیشه‌ای، غالبا از جنس شیشه نشکن (سکوریت) یا ورق پلکسی نشکن هستند. این متریال در عین ظاهر شیشه‌ای، مقاومت بالایی داشته و از وزن کمتری برخوردار است.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت استیل 304 و 316 در بدنه‌ی گیت کنترل تردد

. بررسی از نظر اعتبارسنجی

تقریبا تمام انواع گیت تردد جهت اعتبارسنجی و تشخیص هویت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل نحوه انجام این کار از مهم‌ترین فاکتورهای ممکن در انتخاب نوع گیت می‌باشد که باید به آن توجه کافی داشته‌باشید. در این زمینه بهتر است بدانید که در بخش‌های شلوغ مانند باشگاه‌ها یا مترو تشخیص هویت افراد چندان مهم نیست و بیشتر اعتبارسنجی پولی مدنظر است بنابراین در این موارد انواعی مانند گیت اکتوال یا گیت‌های اهرمی مناسب خواهند بود.

گیت های شیشه ای

. بررسی از نظر محل کاربرد

انتخاب نوع گیت تا حد زیادی به سلیقه و هدف شما از نصب این تجهیزات بستگی دارد اما به عنوان نمونه در موارد امنیتی بهتر است که از گیت‌های نفر رو یا تمام قد استفاده کنید. در مقابل برای محیط های کاری انواع دیگری مانند گیت کنترل تردد پروانه‌ای مناسب هستند که با داشتن سرعت بالا و باله‌هایی شبیه پروانه، در دسته گیت‌های اسلایدی طبقه‌بندی می‌شوند. 

چنانچه کاربری گیت موردنظر شما در مکان‌هایی مانند سینما، موزه‌ها، شهربازی‌ها و.. است، گیت  actuel نیز انتخاب خوبی خواهد بود زیرا در عین امنیت مناسب سرعت بالایی نیز دارد. همچنین اگر محل کاربرد گیت محیط‌های شلوغ و پرترددی مانند مترو، دانشگاه‌ها و.. هستند، گیت‌های شیشه‌ای و اگر مکان‌هایی مانند استخرها و شرکت‌های متفاوت مدنظر است، گیت اهرمی عمل کرد بهتری خواهد داشت.

گیت کنترل تردد میله ای

گیت های کنترل تردد Actuel (ساخت ترکیه)
مناسب برای انواع ورودی ها

. بررسی از نظر قیمت

بدون‌شک قیمت این تجهیزات از دسته فاکتورهای مهمیست که باید به آن بپردازیم. در این زمینه بهتر است بدانید که قیمت انواع گیت کنترل ورود و خروج افراد به موارد مختلفی همچون کیفیت محصول، تکنولوژی و تجهیزات به کار رفته در آن، نوع گیت، نحوه عملکرد، تعداد و.. بستگی دارد که باید به همه آن‌ها توجه کافی داشته‌باشید. به‌‌طور کلی انواع گیت مترویی، میله‌ای، شیشه‌ای و.. از قیمت متوسط و پایین تری نسبت به انواع امنیتی و تمام قد برخوردارند. اما در هر حال باید متوجه باشید که اگر اولویت امنیت محیط است، نباید قیمت را فدای این فاکتور کنید.

راهنمای خرید گیت کنترل تردد

پیش از خرید گیت کنترل اکسس پیشنهاد می‌کنیم که حتما از راهنمای زیر کمک بگیرید:

. تعیین تعداد

ابتدا مشخص کنید که چه تعداد گیت نیاز دارید و در تعیین این موضوع حتما به فضای در دسترس و نوع گیت هم توجه کنید. به عنوان نمونه گیت کنترل اکسس “سوئینگ” فضای بیشتری نسبت به انواع ساده نیاز دارد که باید پیش از خرید آن را در نظر بگیرید.

. سرعت تردد و نرخ خوانش

 هر دستگاه سرعت خوانش و پردازش متفاوتی برای اعتبارسنجی یا تایید هویت افراد نیاز دارد، بنابراین اگر حجم تردد بالاست باید از انواع سریع‌تر استفاده کنید.

. قابلیت‌ها

تعیین کنید که از خرید گیت موردنظر چه انتظاراتی دارید و برای برآورده کردن آن‌ها باید به چه قابلیت‌هایی توجه کنید؟ پاسخ به این سوالات کمک می‌کند تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین محصول ممکن از نظر کاربری را خریداری کنید.

. جنس بدنه و قطعات

جنس دستگاه رابطه مستقیمی با کیفیت و طول عمر آن دارد و به‌تبع هرچقدر که جنس بدنه و تجهیزات گیت بهتر و مرغوب‌تر باشد، دوام و ماندگاری‌اش نیز بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال گیت‌های مورد استفاده در فضای باز باید دربرابر آب و شرایط محیطی مقاوم بوده و از متریال‌هایی مانند فولاد ضدزنگ یا فولاد گالوانیزه تولید شده باشند.

در آخر

اگر تا اینجای مطلب همراه ما بوده‌باشید احتمالا به خوبی با تفاوت انواع گیت‌ها آشنا شده اید. به خاطر داشته‌باشید که دانستن این تفاوت‌ها از مهم‌ترین مواردیست که به شما کمک می‌کند مناسب‌ترین گیت ممکن برای محل موردنظر را انتخاب کرده و خریدی رضایت‌بخش و کاربردی داشته‌باشید. بنابراین پیش از هر گونه اقدام ابتدا شرایط محیط را به‌طور کامل سنجیده و ویژگی‌های انواع مختلف گیت را بررسی کنید. در نهایت امیدواریم تمامی مطالب گفته‌شده شما را برای خرید گیت کنترل ورود و خروج راهنمایی کرده‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

محصولات معرفی شده در ویدئو