021-85530

کنترل تردد موبایلی
خانه » اخبار و مقالات » مقالات » کنترل تردد موبایلی یا موبایل اکسس با دستگاه های سوپریما

کنترل تردد موبایلی یا موبایل اکسس با دستگاه های سوپریما

منتشر شده در
بدون دیدگاه

راهکارهای اکسس کنترل مختلفی چون اثر انگشت، کارت، کدپین، کنترل تردد با موبایل و تشخیص چهره وجود دارد؛ که در این بین سیستم کنترل تردد موبایلی یک راهکار جدیدتر و پیشرفته‌تری است. کنترل تردد موبایلی با وجود گوشی‌های هوشمند یک روش بسیار راحت برای مدیریت ورود و خروج افراد در یک ساختمان محسوب می‌شود.

در این روش به جای کارت از موبایل استفاده شده و به دلیل سهولت در استفاده و کاهش هزینه صدور کارت برای هر فرد مورد توجه بسیاری از مدیران سازمان‌ها قرار گرفت. تعداد زیادی شرکت‌ها برای انعطاف‌پذیری سیستم خود و افزایش ایمنی اکسس کنترل موبایل را جایگزین دستگاه‌های قبلی برای مدیریت تردد مجموعه خود کردند. در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه کنترل تردد سوپریما و ویژگی‌های آن در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ویژگی‌های سیستم کنترل تردد موبایلی

مدیریت و کنترل تردد با موبایل برای شرکت‌هایی که شرایط کاری شناور دارند یا برای فضای کاری اشتراکی بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا ممکن است فقط برای روزهای به خصوصی و به افراد خاصی اجازه ورود داده شود. در این بخش از مقاله به چند ویژگی مهم کنترل تردد موبایلی اشاره می‌کنیم.

1- تامین امنیت کامل

احراز هویت با موبایل ایمن‌تر از سایر روش‌های احراز هویت و کنترل تردد است. از مزایای مهم راهکار کنترل تردد با موبایل که مجهز به کارت RFID است خیلی بیشتر از گوشی‌های هوشمند و گران قیمت خود خواهند بود.

یکی از برندهای معتبری که در زمینه تولید دستگاه کنترل تردد فعالیت می‌کند، برند سوپریما است. دستگاه کنترل تردد سوپریما مجهز به بلوتوث و NFC بوده و از آن‌ها برای ایجاد ارتباط بین گوشی‌های هوشمند و دستگاه کنترل تردد استفاده می‌کند.

برای قراری ارتباط بین NFC و بلوتوث از رمزگذاری 256 بیتی استفاده می‌شود؛ زیرا این سطح رمزگذاری از طریق رایانه‌های پیشرفته امروزی در برابر هک شدن مقاوم است. همچنین برای ایجاد امنیت بیشتر در قسمت‌های حساس سازمان و شرکت امکان احراز هویت چند عاملی وجود دارد؛ برای مثال گوشی همراه هوشمند به همراه راهکار کنترل تردد با اثر انگشت یا استفاده از تلفن همراه هوشمند در کنار راهکار کنترل تردد تشخیص چهره امکان‌پذیر است.

به طور کلی برند سوپریما دستگاه‌های کنترل تردد اثر انگشتی و تشخیص چهره متنوعی را تولید می‌کند که همه آن‌ها با سیستم کنترل تردد موبایلی سازگار هستند و از ویژگی‌های آن پشتیبانی می‌کنند. در این صورت برای احراز هویت پرسنل بسته به نیاز سازمان و سطح امنیت مورد نظر شیوه‌های احراز هویت مختلفی در دسترس مدیران قرار می‌گیرد.

کنترل تردد موبایلی

2- استفاده راحت از کنترل تردد با موبایل

همان طور که بیان شد ایجاد امنیت یکی از مزایای بزرگ راهکارهای کنترل تردد با موبایل است؛ ولی جذابیت مهم این دستگاه‌ها امکان ادغام آن‌ها با دیگر سیستم‌های اداری و حفاظتی در محل کار و شرکت و سازمان است. به عنوان مثال امکان قرار دادن مستقیم نرم افزار کنترل تردد با گوشی هوشمند در سیستم یا نرم افزار فعلی شرکت وجود دارد؛ در این صورت همیشه تمام کارمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

به طوری که کارمندان بتوانند کارهایی مثل رزرو اتاق های جلسات را از محل کار خود با استفاده از نرم‌افزار را انجام دهند و درب اتاق جلسه را از طریق گوشی همراه خود باز نمایند. همچنین این نوع کنترل تردد با موبایل می‌تواند به مدیریت مهمانان و ارباب رجوع اجازه دهد که قبل از ورود به جلسه ثبت نام کنند و در هنگام ورود به طور اتوماتیک میزبان مطلع شود.

زمانی که از دستگاه‌های کنترل تردد موبایلی در یک شرکت استفاده می‌شود باید مطمئن شد که سیستم کنترل موبایل مورد نظر مشابه راهکار کنترل موبایل سوپریما برای ادغام با نرم افزارهای فعلی شرکت مجهز به اپلیکیشن و SDK است. همچنین این سیستم از امکاناتی مثل مدیریت اتاق جلسات و مدیریت ارباب رجوع پشتیبانی نماید.

3- مدیریت مبتنی بر سرویس ابری

معمولا واحدهای منابع انسانی و فناوری اطلاعات علاقه زیادی به مدیریت برمبنای سرویس ابری دارند؛ زیرا مدیریت و کنترل تعدادی زیادی کارت RFID بسیار پرهزینه و زمان‌بر خواهد بود. علاوه براین امکان گم شدن یا دزدی شدن کارت‌های فیزیکی وجود دارد که در این صورت باید غیرفعال شوند و کارت جدیدی صادر شود. اما با استفاده از سیستم کنترل تردد موبایلی می‌توان صدور و ابطال مجوزهای دسترسی را به فضای ابری منتقل کرد. همچنین در این سیستم امکان تعریف سطح دسترسی افراد برای بازه‌های مشخصی وجود دارد؛ بنابراین نیازی نیست کارمندان، مسئول پذیرش یا مهمانان کارت‌های فیزیکی خود را  به واحد منابع انسانی (HR) بازگردانند.

از طریق سیستم مدیریت موبایلی سازمان‌ها با رابط کاربری ابری بسیار قوی و ایمن می‌شوند و در صورت ارتقاء سیستم فعلی شرکت می‌توان اطمینان حاصل کرد که امکان پکپارچه کردن آن با نرم افزار کنترل تردد وجود دارد. همچنین مدیریت کنترل از راه دور نیز امکان‌پذیر می‌شود.

درباره برند سوپریما

برند سوپریما در کشور کره جنوبی و از سال 2000 میلادی فعالیت خود را در زمینه صنعت بیومتریک و امنیت آغاز کرد. این تولیدکننده دارای نمایندگی فروش در 140 بیش از  کشور دنیا است و در ایران نیز دارای نمایندگی‌های مجاز ارائه محصولات و خدمات می‌باشد؛ برای مثال مجموعه غدیر نمایندگی رسمی برند سوپریما در ایران محسوب می‌شود. این برند به خاطر تولید و نوآوری‌های تکنولوژیکی جایزه‌های مختلفی دریافت کرد و در بین کمپانی‌های متعدد برای ثبت احراز هویت با Live Scanners موفق به دریافت گواهینامه FBI شد.

مهم‌ترین محصولات شرکت  Suprema

شرکت سوپریما محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه کرده است که از آن جمله می‌توان به دستگاه‌های بیومتریک برای کنترل ورود و خروج، تشخیص هویت با استفاده از موبایل اکسس سوپریما، اسکنر اثر انگشت، اسکنر تشخیص چهره و تجهیزات یکپارچه‌سازی برای کاربرد در دیگر دستگاه‌های حضور و غیاب اشاره نمود.

مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه کنترل تردد سوپریما

دستگاه‌های اکسس کنترل سوپریما این برند جهت حضور و غیاب دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • مقاوم بالا در تماس با گرد و خاک و آب  (IP67)
  • قابلیت پشتیبانی از کارت‌های RFID با فرکانس دوگانه
  • سازگاری محصولات برند Suprema با تکنولوژی موبایل اکسس
  • امکان تغذیه به صورت  PoE (BioEntry W2)
  • مقاوم بالا در برابر ضربه و آسیب‌های احتمالی
  • قابل استفاده در محیط‌های بیرونی  (BioEntry W2)

  این ویژگی‌های کاربردی در  محصولات شرکت Suprema باعث شده این برند در لیست مشهورترین تولیدکنندگان فعال در تولید راهکارهای کنترل تردد، سیستم‌های حضور و غیاب، دستگاه‌های تشخیص چهره و کنترل تردد با موبایل قرار گیرد.

اکسس کنترل موبایل

مزیت‌های دستگاه کنترل تردد سوپریما برای ورود و خروج

 برند سوپریما بیشترین شهرت خود را به دلیل ساخت دستگاه‌های بیومتریک با استفاده از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت به دست آورد. محصولات شرکت سوپریما از تنوع زیادی برخوردارند و با توجه به نیاز کاربران در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از مزایای این سیستم‌ها می‌توان به تأمین امنیت بالا، استفاده از جدیدترین تکنولوژی ساخت در تولید این دستگاه‌ها، کاربردی بودن موبایل اکسس سوپریما و هزینه مناسب آن‌ها اشاره کرد. سیستم کنترل تردد موبایلی می‌تواند قابلیت‌ها و امکاناتی را در دسترس مشتریان قرار دهد. در ادامه سایر مزایای خرید محصولات برند سوپریما در ایران را بیان می‌کنیم.

  • عرضه محصولات برند سوپریما با تنوع بالا و فراهم شدن امکان خرید تجهیزاتی متناسب با نیاز سازمان
  • استفاده از سنسورها و اسکنرهای پیشرفته با قابلیت تشخیص بافت زنده و ممانعت از هک کردن یا دور زدن دستگاه کنترل موبایل
  • بهره‌مندی مشتریان و خریداران از پشتیبانی و خدمات پس از فروش محصولات شرکت suprema
  • عرضه تجهیزات و دستگاه‌های کنترل تردد سوپریما در ایران با قیمت مناسب
  • کاربری و استفاده آسان از این دستگاه‌ها
  • قابلیت اتصال اکسس کنترل موبایل سوپریما به شبکه LAN و WLAN
  • سرعت بسیار بالا در احراز هویت و راهکارهای کنترل تردد
  • ارائه گارانتی معتبر از سوی برند سوپریما برای تضمین کیفیت و اصالت و سلامت محصولات این برند؛ برای استفاده از ضمانت این دستگاه‌ها باید به نمایندگی‌های مجاز آن در سراسر کشور مراجعه کرد.
  • طراحی نرم افزارهای دستگاه کنترل تردد با موبایل سوپریما مجهز به سیستم‌های بیومتریک مثل تشخیص چهره، اثر انگشت و تشخیص عنبیه براساس سیستم‌های امنیتی قدرتمند.

دستگاه های سوپریما دارای موبایل اکسس

دستگاه های تشخیص چهره بیومتریک SUPREMA (ساخت کره جنوبی)
مناسب برای انواع ورودی ها

قیمت محصولات برند سوپریما

قیمت محصولات مربوط به اکسس کنترل موبایل شرکت سوپریما به عوامل مختلفی مثل نوع دستگاه، چگونگی عملکرد و امکانات و قابلیت‌های آن بستگی دارد. خرید محصولات مربوط به سیستم کنترل تردد موبایلی از نمایندگی‌های سوپریما در ایران مثل شرکت غدیر سکوریتی مزایایی چون تضمین کیفیت، اطمینان از اصالت کالا و بهره‌مندی از گارانتی و خدمات پس از فروش را به همراه دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت غدیر سکوریتی به بررسی راهکارهای کنترل تردد موبایلی به عنوان یک شیوه مدرن برای مدیریت ورود و خروج در سازمان‌ها و شرکت‌ها پرداختیم. همچنین اشاره‌ای به محصولات شرکت  suprema و ویژگی‌های آن‌ها شد. در حال حاضر این برند در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه کنترل تردد سوپریما فعالیت می‌کند و مجموعه غدیر به عنوان نماینده رسمی برند سوپریما در ایران شناخته می‌شود. این برند توانسته در رقابت با دیگر سازندگان مشهور دستگاه‌ها و سیستم‌های مطابق با تکنولوژی روز دنیا و غیرقابل هک شدن را تولید و عرضه نماید و به خوبی نیاز بازار را برآورده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید