021-85530

گیت ورود و خروج
خانه » اخبار و مقالات » مقالات » گیت کنترل تردد چگونه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود؟!

گیت کنترل تردد چگونه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود؟!

منتشر شده در
بدون دیدگاه

گیت‌ های کنترل تردد دستگاه‌های هوشمندی هستند که برای مدیریت و کنترل ورود و خروج افراد در مکان‌های مختلفی چون سازمان‌ها، شرکت‌ها یا مجتمع‌های مسکونی و اماکن عمومی نصب می‌شود. هدف استفاده از گیت کنترل ورود و خروج در محل های شلوغ ایجاد نظم و امنیت است. این گیت‌ها مزایای فراوانی را از لحاظ کاهش هزینه و زمان به همراه دارند؛ از این رو در بسیاری از شرکت‌های با پرسنل زیاد و اماکن حساس وجود این گیت‌ها ضروری است.

گیت‌ها در انواع مختلف توسط برندهای گوناگونی در داخل و خارج ساخته می‌شوند؛ برای مثال گیت کنترل تردد ویلچر برای استفاده جانبازان و معلومان و عبور کالسکه مناسب است یا اینکه گیت ACTUEL ساخته کشور ترکیه بوده و توسط شرکت‌های ایرانی مثل مجموعه غدیر سکوریتی به فروش می‌رسند.

گیت کنترل چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

گیت کنترل تردد کارکنان از تجهیزات امنیتی اصلی جهت مدیریت حضور و غیاب و ورود و خروج پرسنل در سازمان‌ها است. این گیت‌ها در جلو درب ورودی نصب می‌شوند و قابلیت نصب نرم افزار و اتصال به اینترنت را دارند؛ از این رو می‌توانند تاثیر زیادی روی کاهش هزینه برای استخدام نیروی انسانی برای کنترل افراد و کاهش زمان احراز هویت افراد داشته باشند. در گذشته در زمان‌های اوج رفت و آمد افراد به یک سازمان یا شرکت کنترل تردد کاری پیچیده و زمان‌بری بود و می‌توانست هزینه زیادی را به آن مجموعه تحمیل کند.

در حال حاضر با وجود انواع گیت کنترل تردد پرسنل، کار نیروهای حراستی یک سازمان بسیار راحت شده و نیازی به استخدام و هزینه کردن برای نیروی انسانی اضافی برای برقراری نظم و امنیت در شرکت نیست. همان طور که می‌دانیم موفقیت یک سازمان یا مجموعه به میزان زیادی به وجود نظم و رعایت قانون بستگی دارد؛ زیرا در صورت برقراری نظم و امنیت عملکرد و راندمان کاری آن شرکت یا سازمان افزایش خواهد یافت.

شیوه‌های مختلف استفاده از گیت کنترل ورود و خروج

گیت های کنترل تردد با راهکارها و شیوه‌های مختلفی می‌توانند ورود و خروج افراد را مدیریت کنند؛ برای مثال امروزه استفاده از دستگاه کنترل تردد کارتی، اثر انگشتی، تشخیص چهره، پین کد یا رمز عبور در سازمان‌ها و فضاهای کاری اشتراکی رایج شده است. از این تجهیزات می‌توان در کنترل تردد آسانسورها نیز استفاده کرد تا دسترسی افراد به مکان یا طبقه خاصی را محدود نمود.

اهمیت استفاده از گیت های کنترل تردد برای صرفه جویی در زمان و هزینه

قبل از اختراع و تولید گیت های کنترل تردد برای ثبت ورود و خروج افراد به یک سازمان از روش‌های سنتی استفاده می‌کردند که وقت و هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌داد. گاهی این کار حریم خصوصی افراد را به خطر می‌انداخت و برای مجموعه‌ها از لحاظ اقتصادی به صرفه نبود. اما با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های هوشمند و اتوماسیون‌های مدرنی طراحی و تولید شدند که توانستند در زمان و هزینه کنترل تردد افراد در سازمان و یا مجموعه‌های مسکونی صرفه جویی کنند.

در حال حاضر انواع گیت کنترل تردد کارکنان به یک تجهیز ضروری در شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل شده که به شیوه‌های متنوعی می‌توانند افراد را احراز هویت کنند. همان طور که گفتیم در زمانی که گیت های کنترل تردد وجود نداشتند مدیریت نیروی انسانی سخت بود و محدودیت‌هایی را برای مدیران این مجموعه‌ها ایجاد می‌کرد؛ ولی اکنون ثبت و احراز هویت افراد توسط انواع گیت کنترل تردد پرسنل با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌شود. در این صورت سازمان یک بار برای خرید و نصب این دستگاه‌ها هزینه می‌کند و برای سالیان طولانی می‌تواند روی ورود و خروج کارکنان به صورت بهینه‌ای کنترل داشته باشد و از استخدام نیروی انسانی اضافی نیز بی‌نیاز بوده و در نتیجه هزینه‌ها و زمان کاهش چشمگیری خواهند داشت. علاوه براین در تایید هویت کارکنان و پرسنل نیز صرفه جویی می‌شود و آن‌ها تنها با استفاده از اثر انگشت یا قرارگیری جلو دستگاه برای تشخیص چهره زمان کمی را برای احراز هویت صرف می‌کنند.

طی سالیان متمادی در جهت بهبود عملکرد گیت‌های کنترل و افزایش بهره وری، امکانات این دستگاه‌ها توسعه یافته و باعث تولید انواع مختلفی از گیت‌ها شده است؛ به طوری که امروزه شاهد نصب گیت کنترل تردد ویلچر برای کنترل ورود افراد معلول هستیم.

اما به طور کلی گیت های کنترل تردد می‌توانند در موارد زیر باعث کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان شوند:

1.امکان مدیریت کنترل تردد افراد از راه دور

با نصب دستگاه‌ها و گیت های کنترل تردد مدیران و تیم‌های امنیتی به راحتی از راه دور و بدون حضور فیزیکی در محل وضعیت ورود و خروج افراد را مدیریت کنند. این ویژگی گیت کنترل پرسنل باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مدیریت سازمان یا شرکت می‌شود.

سیستم کنترل تردد افراد می‌تواند توسط یک رابط بصری کنترل شود و مدیریت ورود و خروج را برای مدیران ساده کند. به عنوان مثال برای تماشای یک بازی فوتبال در استادیوم برای جلوگیری از هجوم تعداد زیادی افراد می‌توان از گیت های عبوری برای کنترل تردد جمعیت از راه دور استفاده کرد. تمام مشخصات افراد شامل ساعت و تاریخ و روز ورود و خروج افراد در بانک اطلاعاتی این دستگاه‌ها ذخیره می‌شود.

در این صورت در هر زمان و مکانی با هر رایانه‌ای و از طریق اتصال به اینترنت می‌توان به این داده‌ها دست یافت. بعضی از گیت های کنترل تردد بدون نصب نرم افزار جداگانه‌ای قابلیت اتصال به اینترنت را دارند؛ البته قیمت گیت با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد و میزان پیشرفته بود آن می‌تواند گران باشد.

2.صرفه جویی در مصرف انرژی

هنگامی که سیستم مدیریت با سیستم اکسس کنترل ادغام شود می‌توان تا حد زیادی هزینه‌های مجموعه مورد نظر را کاهش داد. این دستگاه‌های کنترل تردد می‌توانند به مدیریت بخش‌های فعال و غیر فعال ساختمان را نشان دهند و به این ترتیب مانع از بین رفتن منابع انرژی در مکان‌های بلااستفاده شود؛ زیرا وسایل گرمایشی و سرمایشی کاهش می‌یابند و باعث کاهش هزینه‌های قبوض آب و برق و گاز و… می‌شود.

دستگاه‌ها و گیت های کنترل تردد می‌توانند با سیستم‌های روشنایی و گرمایشی و سرمایشی ساختمان یکپارچه شوند. نوع پیشرفته این دستگاه‌ها می‌توانند تشخیص دهند که چه قسمتی از ساختمان نیاز به نور یا تنظیم دما دارد یا ندارد و این کار را از روی میزان تردد افراد سنجیده می‌شود. همچنین برای استفاده از گیت ورود و خروج نیازی تهیه قفل و کلید ندارد از این رو باعث کاهش هزینه خرید تجهیزات امنیتی فیزیکی شده و خسارات مالی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

راهنمای انتخاب گیت

3.عدم نیاز به کلید فیزیکی برای ورود

همان طور که می‌دانیم با وجود گیت های کنترل تردد و سیستم‌های پیشرفته این تجهیزات نیازی به استفاده از قفل و کلید برای ایجاد امنیت در بخش‌های مختلف یک مجموعه نخواهد بود. همچنین نگرانی از بابت گم شدن یا فراموشی کلید وجود ندارد. انواع گیت کنترل ورود و خروج براساس شیوه خاص کار احراز هویت افراد را انجام می‌دهند و در آن می‌توان برای هر کاربر کد منحصربه فردی را تعریف کرد یا اثر انگشت و چهره او را اسکن نمود یا اینکه اگر گیت از انواع کارتی باشد می‌توان به هر فرد برای ورود یک کارت داد تا برای ورود آن را به گیت نزدیک کند تا اجازه عبور داده شود. از سوی دیگر با نصب گیت های کنترل تردد مختلف نیازی به تهیه تعداد زیادی کلید برای ورود هر کارمند برای ورود به مجموعه نیست و فقط کافی است برای هر کارمند کد ورودی را در سیستم کنترل تردد تعریف نمود.

4.محاسبه اتوماتیک حقوق کارکنان 

سیستم‌ها و گیت های کنترل تردد به صورت اتوماتیک می‌توانند ساعت ورود و خروج افراد و حضور و غیاب کارمندان به محل کار را ثبت کنند؛ از این رو مدیریت به راحتی و با صرف زمان اندکی می‌تواند براساس میزان کارکرد کارمندان حقوق آن‌ها را محاسبه کنند. در این صورت حق و حقوقی از هیچ یک از کارکنان ضایع نمی‌شود و همه به اندازه عملکرد خود حقوق دریافت می‌کنند.

عوامل موثر بر قیمت گیت های ورود و خروج  

قیمت گیت بسته به نوع، امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد متفاوت است؛ به همین دلیل برای خرید این دستگاه ابتدا امکانات و عملکرد آن را از لحاظ سرعت و دقت بررسی کنید. همچنین قیمت گیت ورود و خروج پرسنل با توجه به برند سازنده آن نیز می‌تواند تغییر کند، برای مثال گیت اکتوال ترکیه یک برند خارجی محسوب می‌شود که می‌تواند قیمت بالاتری از گیت میله‌ ای یا پروانه ای که در داخل ساخته می‌شوند داشته باشد. با توجه به این عوامل می‌توانید گیت کنترل ورود و خروج متناسب با نیاز مجموعه خود خریداری نمایید. در ادامه به بررسی سایر فاکتورهای تعیین کننده قیمت گیت های کنترل تردد می‌پردازیم.

1.قیمت گیت بر اساس نوع کاربری

انواع گیت کنترل ورود و خروج برای کاربردهای مختلفی تولید می‌شوند؛ برای مثال مکان‌هایی که از لحاظ امنیتی حساسیت بالایی دارند یا هجوم و تجمع جمعیت بالا است این دستگاه‌ها کاربرد دارند. قیمت گیت ورود و خروج پرسنل بالاتر از قیمت سایر گیت‌ها می‌باشد. به طور کلی مهم‌ترین معیار تعیین قیمت گیت، نوع کاربری آن است. شاخصی به نام MCB در استاندارد ساخت گیت های تردد وجود دارد که سیکل‌های کارکردی دستگاه‌ها را نشان می‌دهد. در این صورت می‌توان تشخیص داد که دستگاه نیاز به اولین سرویس و یا تعمیر قطعه دارد. به عنوان مثال گیت مترویی با کیفیت و سرعت بالا نیاز به تعداد کارکرد حدود 3000000 سیکل دارد.

گیت کنترل تردد میله ای

گیت های کنترل تردد Actuel (ساخت ترکیه)
مناسب برای انواع ورودی ها

2.قیمت گیت کنترل ورود و خروج بر اساس تعداد تردد

گیت های کنترل تردد مخصوص مکان‌های شلوغ دارای ساختار بدنه محکم و سنگین بوده و ساختار مکانیکی آن‌ها به اصطلاح heavy duty و پر کارکرد است. این گیت‌ها می‌توانند در برابر فشارها، کشش‌ها و برخوردها مقاومت بالایی داشته باشند. گیت کنترل ورود و خروج بر اساس تعداد تردد برای استفاده در مراکز آموزشی بزرگ و دانشگاه‌ها، استادیوم‌های ورزشی، ایستگاه‌های مترو و فرودگاه‌ها مناسب است. همچنین از این گیت کنترل تردد کارکنان در صنایع تولیدی بزرگ و کارخانه‌ها نیز استفاده می‌شود.

3.قیمت گیت کنترل تردد پرسنل بر اساس جنس بدنه

گیت های کنترل تردد از هر نوعی که باشند دارای بدنه‌ای از جنس استیل، آهن با رنگ پودری الکترواستاتیک یا از ترکیب شیشه و مواد پلیمری است. قیمت گیت کنترل تردد با بدنه استیل گران‌تر از دیگر انواع گیت‌ها ساخته شده از سایر مواد است؛ ولی قیمت تمام شده گیت‌ها به کیفیت استیل و مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن‌ها بستگی دارد.

توصیه میکنیم چنانچه قصد دارید به طور کامل تر با انواع استیل به کار رفته در گیت ها آشنا بشوید، از این لینک بازدید بفرمایید.

گیت های کنترل تردد اسلایدینگ دارای عملکرد کشویی و به صورت حرکت افقی و خطی باز و بسته می‌شود به منظور ایجاد امنیت تردد افراد و برخورد نکردن باله‌ها با افراد به سنسورهای خطی نیاز دارد. از این رو قیمت گیت می‌تواند به تعداد سنسورهایی که روی گذرگاه این گیت نصب می‌شود نیز بستگی دارد.

4 . قیمت گیت کنترل تردد کارکنان بر اساس کشور سازنده و برند

گیت های کنترل تردد که در چند کشور اروپایی مثل بلژیک، هلند، ایتالیا و آلمان تولید می‌شوند از استانداردهای بالاتری برخوردار هستند و کیفیت بالاتری دارند؛ از این رو قیمت این نوع گیت‌ها بالاتر از گیت‌های ساخته شده توسط کشورها و برندهای دیگر است. گیت‌هایی که توسط کشورهایی نظیر اکراین، روسیه و ترکیه نیز ساخته می‌شوند در مقایسه با برندهای اروپایی در رتبه پایین تری قرار دارند؛ ولی کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهند و قیمت مناسب‌تری دارند. برای مثال ACTUEL یک برند تولید گیت کنترل ورود و خروج ساخت کشور ترکیه است که می‌توانید آن را از مجموعه غدیر تهیه کنید.

جمع‌بندی

در سال‌های اخیر در داخل کشور نیز شرکت‌های زیادی در زمینه تولید گیت های کنترل تردد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند؛ در ساخت بیشتر انواع گیت کنترل ورود و خروج از محصولات اروپایی الگو گرفته شده است که دارای کیفیت خوبی هستند. همچنین در بازار می‌توان انواع گیت کنترل تردد کارکنان را به صورت گیت پروانه ای یا گیت کنترل تردد ویلچر دید که تعداد زیادی از آن‌ها تولید کشور چین بوده و علی رغم قیمت مناسبی که دارند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. به طور کلی استفاده از گیت کنترل تردد پرسنل که در داخل تولید می‌شود می‌تواند بسیار به صرفه باشد. در این مقاله درباره اهمیت گیت کنترل تردد در صرفه‌جویی زمان و هزینه‌ها صحبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید