021-85530

گیت کنترل تردد اکتوال
خانه » اخبار و مقالات » مقالات » گیت کنترل تردد چگونه بازدارندگی بصری ایجاد میکند؟!

گیت کنترل تردد چگونه بازدارندگی بصری ایجاد میکند؟!

منتشر شده در
بدون دیدگاه

امروزه استفاده از گیت‌های کنترل تردد در سازمان‌ها و ارگان‌های بزرگ و یا سیستم‌های اطلاعاتی و شبکه‌ای امری کاملا رایج و ضروریست، زیرا این تجهیزات از بهترین انتخاب‌هایی هستند که ورود و خروج افراد را کنترل کرده و امنیت محیط را به بهترین شکل ممکن تامین می‌کنند. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که این گیت‌‌ گیت کنترل تردد آنقدر امنیت بالایی دارند که به هیچ‌وجه به افراد متفرقه اجازه دسترسی به اشیاء یا اسناد خاص را نخواهند داشت، حتی در مواردی ظاهر گیت‌ها به قدری ایمن است که افراد حتی به فکر دزدی یا سرقت اطلاعات نیز نخواهند افتاد. بنابراین اگر شما هم به فکر ارتقاء حفاظت فیزیکی محیط هستید بهتر است که با این تجهیزات و انواع مختلف‌شان آشنا شوید.

گیت کنترل تردد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

واژه Gate در زبان انگلیسی به معنی دروازه است و در واقع همان محلیست که افراد برای ورود و خروج به یک مکان خاص استفاده می‌کنند‌. همانطور که پیش از این هم گفتیم، هدف اصلی این تجهیزات افزایش امنیت و جلوگیری از ورود افراد غیرمتفرقه می‌باشد؛ اما از جهت دیگر به حداقل رساندن نیروی انسانی نیز از دیگر اهداف و کاربردهای ساخت گیت کنترل تردد بوده‌است. بهتر است بدانید که این تجهیزات نه‌تنها در سازمان‌های بزرگ و اطلاعاتی کاربردی اند، بلکه در هر محیط شلوغی اعم از مترو، بیمارستان‌ها، استادیوم‌ها، ادارات و.. نیز برای کنترل نظم و امنیت کاملا کاربردی خواهند‌ بود.

مزایای استفاده از گیت کنترل تردد

استفاده از این گیت‌ها در یک محیط خاص، مزایای ویژه‌ای دارد که باعث شده این تجهیزات همواره از برترین انتخاب‌های ممکن برای تامین امنیت محیط به‌شمار روند که از جمله مهم‌ترین مزایای آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

. حفظ حریم شخصی

. تامین امنیت محیط

. حفظ امنیت در مکان‌های عمومی و پرتردد

. برقراری نظم

. بالا بردن توان مدیریتی و اجرایی در محیط

. جلوگیری از ورود افراد متفرقه

. بررسی هویت افراد

. کنترل رفت و آمد افراد به یک محیط

. قابلیت بررسی حضور و غیاب

. شمارش افراد

. حذف نیروهای انسانی اضافی

. و…

گیت اکسس کنترل

بازدارندگی بصری گیت چیست؟

گیت اکسس کنترل از نظر عملکردی به گونه‌ای طراحی شده تا تنها به افرادی مشخص اجازه ورود دهد، این اجازه معمولا از روش‌های مختلفی مانند کارت‌های مخصوص، تشخیص چهره، اثر انگشت و.. به افراد مجاز داده‌ می‌شود. اما نکته مهم دیگر درباره گیت‌های اکسس کنترل، توانایی بازدارندگی بصری آن‌هاست. به زبان ساده‌تر برخی از این تجهیزات از نظر ظاهری و ساختاری به‌قدری مقاوم طراحی شده‌اند که افراد حتی با نگاه کردن به آن‌ها نیز فکر ورود غیرمجاز و سرقت را از سرشان بیرون می‌کنند. در این زمینه شاید بد نباشد که با انواع گیت کنترل ورود و خروج و نحوه بازدارندگی بصری هر یک از آن‌ها آشنا شوید.

همچنین بخوانید: گیت کنترل تردد یا گیت ورود و خروج چیست؟

انواع گیت‌های کنترل تردد و نقش هر یک در ایجاد بازدارندگی بصری

گیت‌ها خود به انواع مختلفی از جمله گیت میله‌ای، تمام قد، ویلچر رو و… دسته‌بندی می‌شوند که نام هرکدام براساس عملکردشان انتخاب شده‌است. با این وجود مهم‌ترین انواع این گیت‌ها و نحوه بازدارندگی بصری هرکدام به شرح زیر می‌باشد:

. گیت میله‌ای

گیت میله‌ای یکی از انواع پرکاربرد گیت‌های اکسس کنترل به شمار می‌رود، با ابعاد متوسط و عملکرد مناسبش شناخته شده که می‌توان از آن در محیط‌های اداری، ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها و.. استفاده کرد. از نظر بازدارندگی بصری باید گفت از آنجایی که گیت میله‌ای از متریال‌های باکیفیت و مقاوم طراحی شده و همچنین فاصله زیرین در بین ستون‌های آن با ورق استیل پوشانده شده، لذا تردد عادی میان گیت‌ها غیرممکن بوده و باز کردن آن‌ها تنها از طریق کارت، اثر انگشت و.. ممکن است.

. گیت پروانه‌ای

گیت‌های کنترل تردد از نوع پروانه‌ای به‌صورت کناری یا یک‌طرفه طراحی شده و برای مکان‌هایی با سطح امنیت متوسط مناسب اند. این تجهیزات در کنار طراحی جمع‌وجور و جذاب‌شان، از نظر استحکام و مقاومت نیز در وضعیت مناسبی قرار داشته و امنیت خوبی فراهم می‌کنند. در این زمینه باید بدانید که یکی از مهم‌ترین ویژگی های امنیتی که روی بازدارندگی بصری گیت پروانه‌ای تاثیر گذاشته، سرعت بالای باز و بسته شدن آن است، به‌طوریکه این سرعت بالا باعث شده تا تردد افراد بعدی بدون احراز هویت غیرممکن شود. از این مدل گیت می‌توان در مجمتع‌های تجاری پرتردد و یا واحدهای خصوصی و دولتی نیز استفاده کرد.

گیت کنترل تردد پروانه ای

گیت های کنترل تردد Actuel (ساخت ترکیه)
مناسب برای انواع ورودی ها


. گیت شیشه‌ای

گیت کنترل تردد از نوع شیشه‌ای از دسته تجهیزات متداولیست که تقریبا همه ما بارها انواع مختلفش را در مکان‌های مختلف دیده‌ایم. گیت‌های شیشه‌ای بیش از هر چیز دیگری با ظاهر متفاوت‌شان شناخته می‌شوند و شاید در ابتدا فکر کنید که این گیت‌ها مقاومت چندانی ندارند، اما کاملا اشتباه می‌کنید!

شیشه‌های به کار رفته در گیت‌های پروانه‌ای از جنس متریال‌های بسیار مقاوم بوده و با شیشه‌های عادی تفاوت دارد، همچنین باز و بسته شدن‌شان نیز از طریق موتورهای متحرک و دقیقی انجام می‌شود که هر بار تنها به یک نفر اجازه رد شدن می‌دهد. در کنار آن، بدنه گیت شیشه‌ای از جنس استیل ضدخش طراحی شده و پایه‌های آن نیز از مواد سختی مانند آهن ساخته شده‌اند که به همین دلیل گیت‌ها کاملا محکم در جای‌شان مستقر شده و قابل تکان دادن نیستند.

گیت کنترل تردد شیشه ای

گیت های کنترل تردد Actuel (ساخت ترکیه)
مناسب برای انواع ورودی ها

گیت کنترل تردد شیشه ای HG-300-C


. گیت تمام قد

اگر بخواهیم یکی از امنیتی‌ترین و مقاوم‌ترین گیت‌های طراحی شده را به شما معرفی کنیم، قطعا گیت کنترل تردد تمام قد در صدر لیست خواهدبود. این گیت معمولا در بخش‌هایی که امنیت حرف اول را می‌زند کاربردی‌اند و به قدری ایمن طراحی شده‌اند که حتی فکر عبور از آن‌ها نباید به سرتان بزند! گیت تمام قد از نظر اندازه‌ای تا ارتفاع ۲ متری طراحی شده و در هر بار تنها به یک نفر اجازه عبور می‌دهد. همچنین این گیت‌ها معمولا دارای باله‌های سه تایی هستند که وقتی یک نفر در آن‌ها قرار بگیرد، نفر بعدی به هیچ عنوان نمی‌تواند وارد شود. از نظر بازدارندگی بصری باید گفت که اندازه بزرگ این گیت‌ها و همچنین بدنه تمام استیل و مقاوم‌شان از مواردیست که آن‌ها را به یکی از ایمن‌ترین گیت‌های ممکن تبدیل کرده که فکر عبور غیرمجاز از آن‌ها به فکر هیچ‌کس نمی‌رسد!

. گیت اهرمی

این گروه از گیت‌ها تقریبا همانند انواع میله‌ای هستند که معمولا به صورت ۲ یا ۳ شاخه‌ای طراحی شده و از طریق چرخش میله‌ها عبور افراد را کنترل می‌کنند. هرچند که این گیت‌ها عملکرد آسان و ساده‌ای دارند، اما از آنجایی که به محض رد شدن فرد، اهرم قفل می‌شود، فرد بعدی نمی‌تواند به سرعت از گیت رد شده و بدون احراز هویت آن را پشت سر بگذارد. بنابراین گیت اهرمی نیز از نظر بازدارندگی بصری وضعیت مناسبی داشته و برای استفاده در انواع مکان‌ها مناسب است.

. گیت حمل بار (معلولین) یا ویلچر رو

این مدل گیت رفت و آمد از دسته گیت‌های اختصاصی برای عبور افراد معلول یا ویلچری می‌باشد که سرعت بالایی داشته و باز شدن درب‌های آن رو به جلو باعث می‌شود که عرض راهرو و فضای تردد برای راحتی افراد، بیشتر باشد. درباره بازدارندگی بصری این گیت‌ها باید گفت که این مدل نیز از جنس استیل ضدزنگ و متریال‌های مقاوم ساخته می‌شود که عبور از آن‌ها بدون تایید هویت کار راحتی نیست. همچنین شیشه‌های تعبیه شده در این گیت از جنس شیشه یا پلاستیک‌های خاص و محکم ساخته می‌شوند که امنیت بالایی دارند.

اهمیت ویژگی بازدارندگی بصری گیت‌ها

شاید برای‌تان سوال شده باشد که ویژگی بازدارندگی بصری دقیقا چه اهمیتی در مبحث گیت‌های کنترل تردد دارد و چرا باید همواره به آن توجه کنیم؟ پیش از هر چیز همانطور که خودتان هم می‌دانید وظیفه اصلی این گیت‌ها تامین امنیت محیط و صادر کردن اجازه ورود تنها برای افرادیست که تاییدیه‌های لازم را دارند. بنابراین فرقی نمی‌کند که شما کدام نوع گیت را انتخاب کرده اید، زیرا در هر حال امنیت بالای آن مهم‌ترین چیزیست که به آن نیاز دارید.

در این باره باید گفت که امنیت گیت‌ها علاوه بر نحوه عملکرد و طراحی، به ویژگی‌های ظاهری شان نیز مربوط می‌شود و اینکه یک گیت به قدری مقاوم ساخته شده باشد که از حتی از دور نیز غیرقابل دسترسی به نظر برسد، موضوع مهمیست که در تمام سازمان‌های امنیتی یا اطلاعاتی حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که همواره تمام جنبه‌های امنیتی را سنجیده و با توجه به آن بهترین مورد ممکن را انتخاب کنید تا از بالاترین سطح امنیت بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

اگر تا اینجای مطلب همراه ما بوده‌باشید حتما متوجه شده‌اید که گیت‌های کنترل تردد از مهم‌ترین تجهیزات برای تامین امنیت یک محیط به شمار می‌روند که در انواع مختلفی طراحی و روانه بازار شده‌اند. انتخاب نوع مناسب این گیت‌ها باید با توجه به کاربری محیط تعیین شود، اما در این زمینه فاکتورهای مهم دیگری مانند بازدارندگی بصری نیز روی میزان امنیت گیت تاثیرگذار خواهدبود که همواره باید به آن توجه کنید. از همین جهت ما در این مطلب تلاش کردیم که با بررسی این ویژگی در انواع گیت کنترل تردد، شما را برای انتخاب بهترین محصول ممکن همراهی کنیم. در نهایت امیدواریم که تمامی نکات گفته‌شده برای شما مفید و کاربردی واقع شده‌باشد.

کارشناسان ما با توجه به نکات گفته شده به شما کمک می‏کنند تا هزینه مناسبی را برای گیت پرداخت کنید و خریدی مقرون به صرفه داشته باشید.  جهت مشاوره با شماره تلفن 02185530 (داخلی 333) تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید