021-85530

انواع گیت ورودی
خانه » اخبار و مقالات » مقالات » حداکثر تعداد نفرات عبوری در گیت ورودی

حداکثر تعداد نفرات عبوری در گیت ورودی

منتشر شده در
بدون دیدگاه

حداکثر تعداد نفرات عبوری در گیت‌ ورودی مختلف، بسته به نوعی که دارند متفاوت خواهد بود. این گیت‌های ورودی حتی در رابطه با تعداد لاین‌های عبوری هم از یکدیگر تمایز پیدا می‌کنند. این موضوع به ظرفیت فضا و نیاز تردد بستگی دارد. از این رو برای محیط‌های پرتردد از گیت‌هایی با تعداد لاین بیشتر بهره گرفته می‌شود. البته باید در نظر داشت که تعداد لاین هم به نوع گیت بستگی خواهد داشت.

در این مقاله به این دو سوال پاسخ خواهیم داد: ۱- حداکثر ظرفیت نفرات عبوری در گیت های مختلف چقدر است؟ ۲- انواع کاربرد و مزایای این گیت های ورودی چیست؟

مقدمه

به کارگیری مکانیزم الکترونیکی در بخش‌های مختلف ورودی‌، از جمله راهکارهای اکسس کنترل است که به واسطه دستگاه اکسس کنترل درب انجام می‌شود. در واقع این

گیت ورودی با حداکثر ظرفیت تعریف شده، به عنوان ابزار کنترل و مدیریت بخش‌های مختلف ورودی در ساختمان‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه به‌کارگیری گیت کنترل ورود و خروج برای بسیاری از ارگان‌ها و مراکز مختلف مورد توجه قرار گرفته تا وسیله‌ای برای کنترل هر چه بهتر و مدیریت قسمت‌های ورودی باشد. قابلیت‌های ویژه‌ای که در خصوص عملکرد این سیستم لحاظ شده، عاملی برای سهولت و امنیت بیشتر ساختمان‌ها و سازمان‌های مختلف است.

از طرفی باید افزود که نحوه عملکرد این گیت ورودی در انواع نفر رو، به گونه‌ای است که محدودیتی برای حوزه کاربرد خود پیدا نمی‌کند؛ البته باید به این موضوع توجه داشت که محدودیت در رابطه با تعداد نفرات قابل عبور در یک دقیقه مطرح می‌شود تا دقت این گیت به حداکثر میزان خود برسد. با توجه به اهمیت این سیستم کنترل، در ادامه قصد داریم به ارائه توضیحات بیشتر نسبت به چیستی و عملکرد این دستگاه بپردازیم تا اطلاعات بیشتری در خصوص فاکتورهای مطرح در عملکرد این دستگاه و نیز انواع آن پیدا به دست آوردی‌.

گیت-میله-ای-اهرمی-پروژه-فروشگاه-جانبو
گیت کنترل تردد و ریدر بیومتریک سوپریما

منظور از حداکثر تعداد نفرات مجاز در گیت ورودی چیست؟

حتما با عملکرد گیت های کنترل تردد نفر رو آشنایی دارید. این دستگاه با هدف کنترل افراد در قسمت‌های ورودی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به منظور ارتقاء سطح کیفی و عملکردی آن، فاکتورهای ویژه‌‌ای لحاظ می‌شود. به گونه‌ای که تعریف محدودیت برای ورود از جمله این فاکتورها بوده تا عملکرد سیستم اکسس کنترل درب را بهبود ببخشد.

تعریف محدودیت در دقیقه متناسب با دقت دستگاه بوده و به گونه‌ای عمل می‌کند که در دستگاه‌هایی با عملکرد بالاتر، طبیعتا قابلیت شناسایی تعداد بالاتر در دقیقه مطرح می‌شود. به عنوان مثال در برخی دستگاه‌ها تعداد حداکثری که برای عبور در دقیقه مطرح می‌شود، می‌تواند 30 نفر و یا حتی بیشتر باشد. در مقابل دستگاهی که قابلیت تشخیص تعداد محدودتری در دقیقه دارد، از سنسورهای شناسایی چندان قوی‌ای برخوردار نیست.

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم قبل از خرید گیت ورود و خروج فروشگاهی!

شاید با این طرز قیاس چنین برداشت کنید که لزوما دستگاه‌هایی با قابلیت خوانش سریع و بیشتر می‌توانند بهترین گزینه‌های امنیتی برای درب ورود باشند! اما باید گفت که فاکتور امنیت در این دستگاه‌ها، تحت تاثیر کاربردی که دارند لحاظ می‌شود. در واقع می‌توان از دستگاه‌هایی با حساسیت کمتر و قابلیت شناسایی تعداد محدود، برای اماکن کم ترددتر بهره گرفت. در مقابل گیت‌هایی که تعداد ورودی بالایی دارند، نیاز به قابلیت شناسایی تعداد بیشتری در دقیقه را پیدا می‌کنند.

از دیگر پارامترهایی که در خصوص تعداد نفرات عبوری لحاظ می‌شود، مربوط به لاین‌های ورودی در گیت‌های مختلف است. عموما گیت‌های شیشه‌ای دارای چند لاین عبور هستند تا تعداد بیشتری را در طول یک دقیقه شناسایی کنند. از این رو باید در نظر داشت که گیت‌های ورودی مختلف با توجه به شرایط و محیطی که دارند، می‌توانند از ظرفیت متناسبی برخوردار باشند.

گیت شیشه ای طرح و پردازش غدیر
گیت میله ای اکتوال (نمایشگاه شهر هوشمند ۱۴۰۲)

حداکثر تعداد نفرات عبوری در گیت های مختلف

نوع گیتحداکثر تعداد نفرات عبوری
گیت میله ای25 تا 35 نفر در دقیقه
گیت شیشه ای45 نفر در دقیقه
گیت تمام قد60 نفر در دقیقه
گیت پروانه ای35 تا 45 نفر در دقیقه

در خصوص ظرفیت عبور باید گفت که نوع و مدل گیت ورودی، عوامل تعیین کننده در تعریف حداکثر ظرفیت عبور در هر دقیقه هستند. گیت کنترل تردد تمام قد بسته به مدلی که دارد، می‌تواند ظرفیت حداکثر عبور 33 نفر در دقیقه را داشته باشد.

گیت کنترل تردد شیشه‌ای هم در حداکثر ظرفیت عبور 30 نفر در هر دقیقه وجود دارد. البته این مورد را در نظر داشته باشید که مدل گیت سبب تعریف حداکثر تعداد نفرات عبوری در هر دقیقه می‌شود. به همین دلیل هنگام انتخاب گیت ورودی نفر رو، لازم است نیازهای خود را جهت تردد در نظر بگیرید. مهم‌ترین فاکتور در تعریف نیاز به حداکثر تعداد نفرات عبوری، مربوط به کاربرد در مکان‌های مختلف با تقاضای عبور متفاوت است.

گیت کنترل تردد مترویی مدل GC 230

GC 230 و CG 230 D از سری گیت های کنترل تردد مترویی هستند که در دو مدل کناری و دوطرفه موجود می‌باشند.

  • سرعت پاسخ دهی بالا
  • نرخ تردد زیاد
  • طراحی بی نظیر
  •  ثبت تردد ها با ضریب اطمینان و دقت بالا
گیت مترویی ، گیت کنترل تردد شیشه ای GC 230

مزایای استفاده از گیت ورودی نفر رو

با در نظر داشتن تمامی آنچه که در خصوص انواع، ظرفیت عبوری و مشخصات ویژه حداکثر تعداد نفرات عبوری در گیت کنترل تردد نفر رو گفته شد، طبیعتا می‌توان دریافت که این دستگاه در زمینه‌های مربوط به عملکرد خود، از مزیت‌های متنوعی برخوردار است. در ادامه چند مورد از این مزایا به طور مختصر مورد بحث قرار گرفته شده است.

  • ایجاد نظم

با توجه به اینکه گیت ورودی فناوری لازم جهت تعریف تعداد تردد و بررسی رفت‌‌وآمدها را دارد، می‌تواند نسبت به دیگر شیوه‌های مدیریتی، عملکرد دقیق‌تر همراه با نظم بیشتر را به همراه داشته باشد. این مزیت برای ادارات و یا ارگان‌هایی که نیاز به ثبت تعداد تردد اشخاص دارند، در قالب بهترین نکته مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

  • حضور و غیاب

سازمان‌ها و ادارات به منظور کنترل کارکنان و کارمندان خود، نیاز به حضور و غیاب در ساعت دقیق پیدا می‌کنند. از این رو استفاده از گیت ورودی نفر رو به جای سیستم حضور و غیاب، علاوه بر حضوری زدن در زمان دقیق، می‌تواند به هدف اصلی خود یعنی حفظ امینت و محدودیت دسترسی هم رسیدگی کند. به همین دلیل این گیت ورود در قالب یک تیر و چند نشان عمل خواهد کرد.

  • سرعت و سهولت

گیت ورود بر خلاف شیوه‌های دیگر، با توجه به ظرفیتی که برای حداکثر تعداد نفرات عبوری دارد، می‌تواند سرعت و سهولت به مراتب بیشتری در مقایسه با دیگر شیوه‌های کنترل تردد داشته باشد. فراموش نکنید که قدرت شناسایی گیت ورود متناسب با محل کاربرد آن، می‌تواند از سرعت عملکردی متفاوتی برخوردار باشد.

جدا از این مزایا، نقاط مثبت دیگری هم در رابطه با عملکرد گیت کنترل ورود و خروج مطرح می‌شود که هر کدام به نحوی سبب گسترش کاربرد این دستگاه در ورودی‌های مختلف شده‌اند. از این رو شما هم می‌توانید از این سیستم جهت محدودیت دسترسی و مدیریت بخش‌های ورودی بهره بگیرید تا امنیت و حریم تحت کنترلی داشته باشید.


راهکار مناسب برای مدیریت و کنترل تردد افراد با استفاده از گیت های کنترل تردد در بخش‌های مختلف سازمان یا ساختمان خود را به کارشناسان ما در طرح و پردازش غدیر بسپارید! جهت مشاوره با شماره تلفن 02185530 (داخلی 333) تماس حاصل فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید